Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies FEFAC
inici FEFAC - Notícies
     
  El mercat farmacèutic creix un 1,8% en valors en els últims 12 mesos  
 

Si no has rebut aquesta notícia per e-mail recorda que has de donar el teu consentiment. Utilitza el següent botó Dona el teu consentiment  per fer-ho ara.

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: General | Gestió
  • Etiquetes: medicaments | OTC | dermocosmètica | mercat | nutrició | personal care | IQVIA | Patient Care | farmàcia
  • Data de publicació: 19/10/2018 14:16:55
 
 

El mercat farmacèutic presenta un creixement de l’1,8% en valors i del 0,5% en unitats en els últims dotze mesos, segons l’informe d’IQVIA “Evolució del Mercat de la farmàcia Espanyola” del mes de setembre de 2018. Tot i això, el mes de setembre trenca amb la tendència positiva de mesos anteriors, ja que s’observa un decreixement en valors del -2,5% i del 3,8% en volum.

El creixement, a escala nacional, és de l’1,8%. Tres comunitats tenen, però, un creixement superior. Són Andalusia (3,6%), Comunitat Valenciana (2,5%) i Madrid (2,4%).

Medicaments

El mercat de medicaments mostra creixements positius, tant en valors comen unitats. L’acumulat de tots els mesos d’aquest 2018 presenta millors creixements que l’any anterior, especialment pel que fa al volum, on la tendència negativa es veu revertida. Tot i això, el mercat decreix al mes de setembre en valors (-2,9%) i en unitats (-4%) respecte al mateix període de l’any anterior.

Els NACOs i els antidiabètics són les classes que més contribueixen al creixement positiu del mercat de prescripció. Pel que fa als genèrics, després d’anys de creixement, des de 2015 la penetració de genèrics s’ha estabilitzat en el 40% de la quota en unitats. Aquest percentatge baixa fins al 21% en valors. En els últims 12 mesos, els genèrics mostren creixements per sobre de les marques, tant en unitats com en valors.

Consumer Health

El mercat de Consumer Health mostra tendències negatives en volum (-0,01%) però ha accelerat el seu creixement en valors (+2,2%) en els últims dotze mesos. Aquest mes de setembre decreix un -1,8% en valors i un -5,1% en unitats.

El 76,6% del creixement del mercat de Consumer Health en els últims 12 mesos és conseqüència del creixement del sector d’OTC. El segment de Nutrició continua amb tendències negatives, com els mesos anteriors.

Els productes de consum són els que presenten menor decreixement durant el mes de setembre (-0,6%) en valors. Els productes publicitaris decreixen un 4,2% en valors (Frenadol Complex és el producte dels Top5 que més decreix) i els semiètics mostren una caiguda del 5,8% (principalment per Daflon500 i Apiretal).

Pel que fa als productes de Personal Care, dermocosmètica i higiene oral mostren tendències negatives en valors i unitats. Pel que fa als productes de Patient Care, els accessoris sanitaris suposen el 64% del mercat en valors. Incontinència és la classe terapèutica amb major quota de mercat i la que més aporta a aquest mercat.

Finalment, el decreixement de 14,7 milions d’euros en nutrició en els últims 12 mesos és conseqüència del decreixement de la categoria de nutrició infantil. Les llets per a nens són les principals responsables d’aquesta pèrdua (-5,7% / 11 milions d’euros).

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | fefac@fefac.cat