Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies FEFAC
inici FEFAC - Notícies
     
  La proximitat, principal motiu d’elecció de la farmàcia  
 

El 76% de les persones viuen a menys de 10 minuts d’una farmàcia, el que fa que la proximitat sigui el principal motiu d’elecció. És una de les conclusions de Farma Shopper 2018, un dels majors estudis del comprador i el client de Consumer Health a la farmàcia, realitzat per IQVIA i Shoppertec.

Si no has rebut aquesta notícia per e-mail recorda que has de donar el teu consentiment. Utilitza el següent botó Dona el teu consentiment  per fer-ho ara.

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: General | Gestió | Professió
  • Etiquetes: Consumer Health | proximitat | consumidor | farmàcia | farmacèutic | pacient | client
  • Data de publicació: 20/07/2018 13:51:24
 
 

L’estudi, presentat ahir, afirma també que la recomanació del farmacèutic és clau en les categories de Consumer Health, que són “un important driver de creixement per a la farmàcia, on cada categoria és única”. La “qualitat, tracte, comprensió i disposició” són els principals valors de la farmàcia, segons l’estudi.

A continuació, es detalla el Top 10 Insights de Farma Shopper 2018:

  1. El canal online guanya rellevància quan es compra per primer cop. Tot i això, el pes de la compra és menor quan es pregunta als clients de la farmàcia que quan es pregunta fora d’aquesta.
  2. La proximitat, principal motiu d’elecció de la farmàcia. El 76% de les persones viu a menys de deu minuts caminant. Les farmàcies grans són les que atrauen una clientela més llunyana. El servei es el segon motiu d’elecció, i el tercer la conveniència o lloc de pas.
  3. El comprador és fidel a la farmàcia, especialment pel que fa a medicaments amb recepta. El desenvolupament de la categoria consumer Health ha fet que molts clients busquin farmàcies pròximes i especialistes en les categories que els interessen. De mitjana, el comprador té 2,4 farmàcies de referència.
  4. El comprador prefereix les marques, inclús en altres canals.
  5. El 89% dels compradors planifica la categoria. Un 58% de les decisions de categoria i marca es prenen a casa. Tot i que el comprador és marquista, pren el 42% de les decisions a la farmàcia.
  6. L’aparador és una oportunitat. Està millor gestionat i guanya notorietat. El 39% dels compradors el recorda.
  7. El 36% dels compradors agafa el producte del lineal. A la resta li dona l’equip de la farmàcia.
  8. La recomanació del farmacèutic és clau. És la primera font d’informació del comprador en la categoria Consumer Health.
  9. Les promocions són una oportunitat. El 7% dels compradors ha comprat un producte en promoció. Quantitat i preu són les més comprades. La manca de senyalització de preu dels productes i la comunicació de les promocions fa que la percepció de promoció sigui inferior a les promocions existents.
  10. Qualitat, comprensió, tracte i disposició són els actius de la farmàcia. Les àrees de millora: promocions i baixa proactivitat comercial.
 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | fefac@fefac.cat