Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies FEFAC
inici FEFAC - Notícies
     
  Merchandising en l'Oficina de Farmàcia  
 

Cal definir estratègies de comunicació entre indústria i farmàcies per aprofitar els recursos

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: General | Gestió
  • Etiquetes: gestió | marketing | punt de venda | merchandising | farmàcia | campanyes
  • Data de publicació: 21/06/2018 13:00:18
 
 

El merchandising en l'oficina de farmàcia ha estat el tema que ha centrat la jornada "Merchandising en oficina de farmàcia, farmàcies i laboratoris ho veuen igual?", organitzada per Beauty Cluster Barcelona en el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona i a la qual va assistir la Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya.

Miguel Membrado, soci de ShopperTec, va proporcionar als assistents el Top 10 oportunitats en el punt de venda de la farmàcia. La seva ponència es va centrar en els aparadors, importants per a les marques i la imatge de marca; en el disseny de la farmàcia, que ha de diferenciar entre recepta mèdica i benestar; en la visibilitat de la marca perquè la vegi el comprador; a realitzar una bona gestió per categories i implementar-la en els lineals; la zona prop del mostrador i la caixa, una oportunitat; treure més categories del calaix al lineal i amb una bona gestió de l'espai; evitar la saturació de comunicació en el punt de venda; comunicar millor les promocions i els preus; la recomanació com a oportunitat per al farmacèutic; i fer servir els atributs diferencials de la farmàcia per desatacar.

Ramón Gallardo, gerent de VPV (Visibilitat en el Punt de Venda), va oferir una ponència sobre sell out visual i últimes tendències en materials en l'oficina de farmàcia, en la qual va plantejar qüestions com si el win win és real en la relació farmàcia-indústria, si comptem amb estratègies d'aparadorisme personalitzades, aprofitant les dermoconselleres i triant materials clars i nobles que s'adaptin a les necessitats de la nostra farmàcia.

En la segona part de la jornada es va dur a terme una taula rodona moderada per Juan Carlos Serra, CEO de Market in Red, en la qual van participar les farmacèutiques Marta Gento i Cristina Muñoz i dos professionals de la indústria farmacèutica, Emilio del Castillo, director de vendes de Peroxfarma, i Yolanda Sanchís, directora de marketing de MartiDerm.

La principal conclusió a la qual van arribar aquests professionals va ser que bona part del material no s'aprofita a la farmàcia i que falta realitzar estratègies de comunicació conjuntes per aprofitar els recursos al màxim. Les farmàcies van demanar ser més escoltades pels laboratoris, més formació per treballar les marques amb el consumidor i accions que permetin diferenciar-se.

Els laboratoris, per la seva banda, van animar a les farmàcies a implicar-se en les accions i tallers que es realitzen, traslladar la seva opinió en el cas de les campanyes per adaptar-se millor a les seves necessitats, destacant el poder de recomanació de professional farmacèutic.

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | fefac@fefac.cat