Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies FEFAC
inici FEFAC - Notícies
     
  Amazon, decidit a entrar en el sector sanitari i farmacèutic  
 

L’expert en direcció comercial José Luis Nueno descriu l’amenaça del gegant de l’e-commerce

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: General
  • Etiquetes: parafarmàcia | e-commerce | venda online | Amazon | farmàcia
  • Data de publicació: 17/05/2018 12:20:43
 
 

L’Associació d’Empreses de Gran Consum, AECOC, va celebrar a Madrid el seu congrés de Salut el passat 8 de maig, al qual va assistir FEFAC. La jornada va reunir uns 250 professionals per analitzar el sector de la distribució i buscar oportunitats de col·laboració.

Una de les conferències més destacades va ser la del professor de direcció comercial a l’IESE Business School José Luis Nueno, sobre l’impacte de la digitalització en el sector sanitari. Segons aquest expert, l’any 2025, entre el 30 i el 40% dels negocis discorreran per canals digitals.

Va analitzar concretament la irrupció d’Amazon i l’interès que està demostrant la companyia pel sector farmàcia i salut, que ha posat de manifest en el últims mesos, per exemple, amb la fusió amb una companyia d’assegurances o amb la comercialització d’una quantitat ingent de productes sanitaris, des d’aparells de mesura de la glucosa i instrumental hospitalari fins a dispositius d’ultrasò o kits de subministrament.

Si bé és cert que als Estats Units les barreres legislatives per a l’entrada del gegant del comerç electrònic són molt menors que a Espanya, no s’ha de subestimar la força d’Amazon, que fa perdre pes als arguments segons els quals la regulació aquí és molt més estricta i el mercat està molt fragmentat, opina aquest expert.

Entre les fortaleses d’aquesta companyia, es troba, a part dels preus competitius, que els productes que més busquen els usuaris en aquesta plataforma no són d’ús quotidià, sinó que habitualment no es troben a les botigues físiques, parafarmàcies o farmàcies, segons Nueno.

Els agents del sector sanitari que es troben amb més risc d’entrada d’Amazon són les farmàcies minoristes, segons la informació de la qual disposa aquest expert. La distribució de medicaments es troba en un risc mitjà, mentre que la plataforma té més difícil l’entrada en la fabricació.

Entrada a 10 anys vista

No obstant això, Nueno calcula que Amazon necessitarà uns 10 anys per entrar de ple en el sector sanitari, que és el temps que va trigar a fer-ho el sector de l’alimentació. L’entrada es faria en quatre fases. La primera, amb l’obertura de farmàcies minoristes i la creació d’infraestructura. La segona, amb la contractació de fabricants genèrics. La tercera, establint relacions amb fabricants de productes de marca i, l’última, entrant en el mercat de la recepta finançada.

“En aquest escenari, Amazon pot transformar la cadena de subministrament tal com la coneixem, alliberant estalvis per als pacients i per a l'Administració mentre i posant en risc als minoristes i als distribuïdors al llarg del temps”, afirmà.

També es va referir al gegant asiàtic de l’e-commerce, Alibaba, que actua de manera diferent, no tant intentant acabar amb el negoci dels demés, sinó competint. “Alibaba es posiciona com a empresa que treballa en col·laboració amb laboratoris i fabricants usant la seva plataforma. Són més cooperadors”, assenyalà.

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | fefac@fefac.cat