Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies FEFAC
inici FEFAC - Notícies
     
  El segment d’OTC fa créixer el mercat de Consumer Health  
 

El total del mercat Consumer Health entre gener de 2017 i febrer de 2018 (període MAT/2/18) ha facturat 5.866 milions d’euros, amb un creixement de l’1,6% respecte al període anterior, segons el darrer informe presentat per IQVIA, “Evolució del mercat de la farmàcia espanyola”.

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: General | Informes
  • Etiquetes: OTC | mercat | nutrició | personal care | Patient Care
  • Data de publicació: 29/03/2018 11:35:42
 
 

Mercat de Consumer Health:

  • El segment d’OTC suposa el 39,7% del mercat, amb un creixement del 76,6%.
  • El segment Personal Care (productes d'autocura personal) representa el 28,4% de la quota de mercat, amb una aportació al creixement del 18,7%.
  • El segment Patient Care (productes d'atenció al pacient) té el 21,3% de la quota de mercat, amb un creixement del 19,4%.
  • El segment Nutrició, amb una quota de mercat de 10,6%, registra un creixement negatiu del -14,18%.

Productes antigripals

Durant el mes de febrer de 2018, els productes publicitaris presenten un major creixement del segment (11%) per les vendes dels productes antigripals que els productes de consum o semiètics. Grintuss d’Aboca, Bisolgrip de Sanofi i Almax d’Almirall són els productes que més aporten del segment d’OTC, segons l’estudi d’IQVIA.

Les 10 classes terapèutiques més importants

  1. Antigripals. 
  2. Productes oftàlmics. 
  3. Productes per a la tos. 
  4. Antiàlgics musculars.
  5. Productes per a la faringe. 
  6. Laxants. 
  7. Analgèsics.
  8. Productes que ajuden a agafar el son.
  9. Multivitamínics amb minerals. 
  10. Productes per al control de pes.

Mercat de Personal Care (autocura personal)

Dermocosmètica suposa un 81% del mercat PEC en valors i creix al mes de febrer de 2018 un +2,1% en valors i un +3,7% en unitats. El 19% restant són els productes d’higiene oral.

Mercat Patient Care (atenció al pacient)

Accessoris sanitaris suposen un 66% del mercat de PAC en valors i productes per la incontinència suposen el 34%.

Nutrició enteral

Respecte al segment de Nutrició:

  • Nutrició enteral concentra un 58% del mercat en valors i un 12% en unitats.
  • Nutrició infantil té el 37% del mercat en valors i el 67% en unitats.
  • La resta de la nutrició suposa el 6% del mercat en valors i el 26% en unitats.

FONT: IQVIA

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | fefac@fefac.cat